• پس از عرضه‌ی تراشه‌ی جدید انویدیا مشخص شده که این تراشه دارای ویژگی‌های خاصی در حوزه‌ی هوش مصنوعی است.

      انویدیا تراشه‌ی Volta را برای هوش مصنوعی طراحی کرده است

      انویدیا تراشه‌ی Volta را برای هوش مصنوعی طراحی کرده است

      پس از عرضه‌ی تراشه‌ی جدید انویدیا مشخص شده که این تراشه دارای ویژگی‌های خاصی در حوزه‌ی هوش مصنوعی است.

       وقتی انویدیا واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) خود را با نام Volta معرفی کرد، سهام این شرکت در یک روز افزایشی ۱۷.۸ درصدی تجربه کرد.

      حالا هم‌زمان با شروع عرضه‌ی این محصول در بازار دیتاسنتر، از ویژگی خاص این محصول که باعث برتری آن نسبت به رقبا می‌شود پرده‌برداری شده است.


      تراشه‌های ولتا عمدتا توسط دیتاسنترها خریداری می‌شوند؛ زیرا دیتاسنتر عرصه‌ی اصلی تعلیم هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید. جی‌پی‌یوهایی مانند خانواده ولتای انویدیا، سرعت روند تعلیم سیستم‌های هوش مصنوعی را افزایش می‌دهند. این افزایش سرعت مشخصا به دلیل امکان ضرب ماتریکسی سریع‌تر در این تراشه‌ها روی می‌دهد.مارک لیپاسیس
      ، تحلیل‌گر Jefferies، در یکی از یادداشت‌های اخیر خود خطاب به مشتریان می‌گوید: «ویژگی کلیدی و متمایزکننده‌ی ولتا، وجود هسته‌های تانسوری (Tensor Core) است که فرایند انجام عملیات ضرب ماتریکسی را به میزان زیادی بهینه می‌کند. این موضوع در تعلیم شبکه‌ی عصبی بسیار حائز اهمیت است.»

      واحد پردازش گرافیکی یا جی‌پی‌یو به دلیل داشتن صدها یا حتی هزاران هسته‌ی کوچک که عملیات پردازشی سبک را انجام می‌دهد، از سی‌پی‌یو که نهایتا دارای ۸ هسته‌ی قدرتمند است، متمایز عمل می‌کند.

      به گفته‌ی انویدیا، هسته‌های تانسوری این شرکت به منظور تعلیم سریع سیستم‌های هوش مصنوعی تولید شده‌اند و ۱۲ برابر از تراشه‌های سری قبل انویدیا سریع‌تر عمل می‌کنند.

      لیپاسیس می‌گوید: «مهارت این تراشه‌ها در زمینه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند باعث شود ولتا بازار هوش مصنوعی و دیتاسنتر را تصاحب کند.»

      وی تخمین می‌زند که درآمدهای انویدیا در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل سی درصد و در سال ۲۰۱۸ پانزده درصد افزایش داشته باشد.

      لیپاسیس همچنین به دلیل موفقیت فروش ولتا پیش‌بینی می‌کند که قیمت هدف این محصول به ۲۳۰ دلار برسد و ۱۶.۷ درصد نسبت به قیمت کنونی افزایش داشته باشد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع