• بنا بر گزارش جدید مؤسسه‌ی ترندفورس، سامسونگ با کاهش عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی، عنوان برترین سازنده‌ی گوشی هوشمند را در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ از دست خواهد داد.

      سامسونگ صدرنشینی بازار موبایل را در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۷ از دست می‌دهد

      سامسونگ صدرنشینی بازار موبایل را در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۷ از دست می‌دهد

      بنا بر گزارش جدید مؤسسه‌ی ترندفورس، سامسونگ با کاهش عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی، عنوان برترین سازنده‌ی گوشی هوشمند را در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ از دست خواهد داد.

       سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول، دوم و سوم سال ۲۰۱۷، برترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در دنیا بوده است. بسیاری انتظار دارند که این شرکت همین روند را در سه‌ماهه‌ی چهارم و پایانی ۲۰۱۷ نیز حفظ کند. با این حال، گزارش جدید مؤسسه‌ی ترندفورس ادعا می‌کند که این غول کره‌ای احتمالا عنوان خود را در سه‌ماهه‌ی پایانی امسال به رقیب آمریکایی‌اش اپل واگذار خواهد کرد.

      برآورد می‌شود که حجم تولید جهانی گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰‍۱۷ با ۴۲۵ میلیون دستگاه و رشد ۶.۳ درصدی در مقایسه با پارسال، به نقطه‌ی اوج خود در سال جاری میلادی می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود که عرضه‌ی جهانی گوشی هوشمند در کل سال ۲۰۱۷ به رقم ۱.۴۶ میلیارد دستگاه برسد.

      بنا به گزارش‌ها، حجم تولید سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ به نقطه‌ی اوج خود رسیده است و اکنون انتظار می‌رود که روند عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند توسط این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم کاهش یابد. ترندفورس برآورد می‌کند که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی پیشین ۸۱ میلیون دستگاه عرضه کرده و با این رقم، ۲۴.۵ درصد از سهم بازار موبایل را در اختیار خود درآورده است.

      انتظار می‌رود عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند توسط سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ با کاهشی ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶، به ۷۷ میلیون دستگاه برسد. این رقم عرضه منجر به این می شود که سهم این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال به ۱۸.۲ درصد کاهش پیدا کند.

      پیش‌بینی می‌شود سامسونگ حجم تولید دستگاه‌های پیشرفته‌ی خود نظیر گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ را کاهش دهد. به‌نظر می‌رسد این اقدام شرکت در پاسخ به تقاضای بالا برای آخرین آیفون‌های اپل صورت خواهد گرفت.

      در نتیجه پیش‌بینی می‌شود اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ با سهم ۱۹.۱ درصد به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در دنیا تبدیل شود. برآورد می‌شود عرضه‌ی‌ آیفون در این سه‌ماهه به ۸۱ میلیون دستگاه و سهم آیفون ۱۰ از مجموع این عرضه به ۳۳ درصد برسد.

      البته این گزارش تنها یکی از ده‌ها گزارش تحقیقاتی مبنی بر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ محسوب می‌شود و تنها زمان درستی این پیش‌بینی‌ها را ثابت خواهد کرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع