• براساس یک گزارش جدید، شرکت مدیاتک با کوالکام برای تأمین تراشه مودم ویژه‌ی آیفون‌های اپل در سال آینده میلادی جایگزین خواهد شد.

      مدیاتک برای آیفون‌های 2018 مودم می‌سازد

      مدیاتک برای آیفون‌های 2018 مودم می‌سازد

      براساس یک گزارش جدید، شرکت مدیاتک با کوالکام برای تأمین تراشه مودم ویژه‌ی آیفون‌های اپل در سال آینده میلادی جایگزین خواهد شد.

       به‌نظر می‌رسد که شرکت تایوانی مدیاتک، فرصتی را به‌دست آورده است تا بخشی از تولید تراشه مودم برای آیفون‌هایاپل را برعهده بگیرد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط منابع مطلع، اپل نیمی از تولید تراشه مودم را برای گوشی‌های آیفون به اینتل واگذار کرده است و تأمین ظرفیت باقی‌مانده را نیز برعهده‌ی شرکت دیگری خواهد گذاشت. پردازنده‌هایی که در گوشی آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط اپل توسعه داده شده است اما برای برخی از اجزای سیستم‌روی‌چیپ این شرکت، کوپرتینویی‌ها به سازندگان دیگر نظیر کوالکام و اینتل وابسته هستند.

      شرکت مدیاتک که فناوری‌ و ظرفیت لازم را برای توسعه چیپ‌های موردنیاز اپل در اختیار دارد و قیمت پایین محصولاتش یک مزیت به‌شمار می‌رود؛ ممکن است به تأمین‏‌کنندگان تراشه «مودم» برای آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۸ اضافه شود. مدیاتک به سختی تلاش کرده است تا سفارشات جدیدی را از شرکت‌های مطرح دریافت کند. 


      آنچه انتخاب مدیاتک را به عنوان یک تأمین‌کننده تراشه میسر خواهد ساخت، سه اصل بوده که کوپرتینویی‌ها به آن اهمیت زیادی می‌دهند؛ شرکت مدیاتک در توسعه فناوری‌های رقابتی‌ پیشرو است؛ برای تولید محصولات خود، نقشه جامعی دارد و از نظر پشتیبانی قابل اعتماد است.اپل و کوالکام، مدتی است با یک‌دیگر وارد درگیری‌های حقوقی شده‌اند و کوپرتینویی‏‌ها مدعی هستند که سیاست کوالکام برای فروش پتنت‌های این شرکت به سازندگان عادلانه نیست. درگیری‌های بین کوالکام و اپل به حدی رسیده که کوالکام به دنبال راهی برای ممنوعیت فروش برخی از مدل‌های آیفون در ایالات متحده است؛ نسخه‌هایی از آیفون‌های اپل که توسط دو اپراتور ورایزن و اسپرینت عرضه می‏‌شوند، به مودم ساخت کوالکام مجهز شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا اپل به دنبال یک جایگزین برای مودم‌های کوالکام باشد و از مودم‌های شرکت دیگری استفاده کند. البته مدیاتک به شایعات اخیر واکنشی نشان نداده است.

      حتی در صورتی‌که مدیاتک به زنجیره تأمین قطعات برای آیفون‌های اپل اضافه شود، برای یک بازه‌زمانی کوتاه از مزایای این همکاری بهره‌مند خواهند شد؛ مدیاتک برای اینکه در زنجیره تأمین قطعه برای محصولات اپل باقی بماند، کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت. در مجموع، شرکت مدیاتک از فرصت بسیار خوبی برخوردار شده است تا خود را به چرخه تأمین قطعه برای آیفون‌های اپل اضافه کند؛  همچنین اپل می‌تواند با مدیاتک به منظور تأمین تراشه برای دیگر محصولات خود مانند بلندگوهای هوشمند، سیستم‌های ارتباط بی‌سیم و دستگاه‌‌های شارژ بی‏‌سیم وارد همکاری شود.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع