• 10 روند جالب در تجارت الکترونیک

      10 روند جالب در تجارت الکترونیک

      تجارت الکترونیک هر روز نسبت به روز قبل بزرگ تر می شود چون هر روز مشتریان بیشتری به سمت خرید آنلاین می روند.

      تجارت الکترونیک هر روز نسبت به روز قبل بزرگ تر می شود چون هر روز مشتریان بیشتری به سمت خرید آنلاین می روند.
      به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فروشندگان دنیای تجارت الکترونیک باید روندهای برتر در این صنعت را بشناسند و از آنها در تجارت خود استفاده کنند.
      روندها و عادات مشتریان نیز مدام در حال تغییر است، پس ضروری است که فروشندگان آنلاین در این عرصه از یکدیگر و مشتریان پیشی بگیرند تا بازنده این رقابت نباشند.
      بازاریابی از طریق نظرات
      نظرات به مشتریان اجازه می دهد تا بازخورد صادقانه ای از تجربه شان در مورد فروشگاه آنلاین ارائه کنند، پس اگر تعداد زیادی نظر مثبت با امتیازات بالا توسط مشتریان نوشته شده باشد می تواند بیشتر از هر تبلیغی برای فروشگاه مفید باشد.
      ممکن است به نظر عجیب برسد ولی فروشگاه هایی که نظرات منفی را نیز منتشر می کنند اغلب برای مشتریان قابل اعتمادتر هستند تا فروشگاه هایی که فقط نقدهای مثبت را نمایش می دهند، چون عموما متشریان این صداقتشان را تحسین می کنند.
      فروشگاه های تجارت الکترونیک باید مشتریان را برای نوشتن نظر تشویق کنند یا حتی برای مثال تخفیفی برای مشتریانی که نظری ارسال می کنند در نظر بگیرند.
      محتوای تولید شده توسط مشتری
      از آنجایی که بازاریابی با ارسال نظرات ورودی های ارائه شده توسط مشتریان را ارزشمند می کند، تشویق به تولید محتوا به وسیله مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی می تواند رابطه بین فروشنده و مشتری را قوی تر کند.
      سایت های تجارت الکترونیک می توانند مشتریان را به انتشار محتوای مورد نظر خودشان در شبکه های اجتماعی تشویق کنند و جوایزی مانند تخفیف برایشان در نظر بگیرند.
      محتوای تولیده شده توسط مشتریان 20 درصد از هر رسانه دیگری بر خرید مشتریان نسل جوان موثر است.
      ایمیل های محرک
      فروشگاه های تجارت الکترونیک باید از بمباران مشتریانشان با ایمیل های فراوان خودداری کنند، اما زمانی که فرصت مناسبی برای فرستادن ایمیل به دست آمد باید از آن کاملا بهره مند شوند.
      ثابت شده وقتی ایمیل هایی در مورد کارت های جامانده، نقل و انتقالات مالی ناقص یا خریدهای غیرفعال توسط فروشگاه های تجارت الکترونیک فرستاده شوند موثر خواهند بود و می تواند مشتریانی که امکان رفتنشان به فروشگاه های دیگر وجود دارد دوباره به سایت برگرداند.
      دریافت کنندگان این ایمیل ها آنها را به عنوان نشانه ای از ارزشمند بودن خریدشان می بینند و این امر آن ها را به فروشگاه وفادارتر می کند.
      واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
      واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در حال حاضر هم به وسیله فروشگاه های تجارت الکترونیکی استفاده می شوند و انتظار می رود در آینده نه چندان دور کاربردشان بیشتر شود.
      یک نمونه این امر همه گیری بازی پوکمون گو در سال 2016 بود، میلیون ها نفر با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده سعی می کردند پوکمون ها را در جاهای مختلف شکار کنند.
      انتظار می رود در سال 2018 تعداد کاربران واقعیت مجازی برای خرید مجازی، مانند تور مجازی یا مراکز خرید مجازی، به 171 میلیون نفر برسد.
      کیف پول دیجیتال
      استفاده روزافزون از گوشی های هوشمند برای خرید آنلاین نیاز به کیف پول سریع و آسان دیجیتال را بیش از هر زمان دیگری نشان داده است.
      مناسب بودن این کیف پول های دیجیتال به وضوح نشانگر یک نکته مثبت است، برخی فروشگاه های تجارت الکترونیک از تخفیف و پیشنهادات ویژه هم برای کیف پول دیجیتال مشتریان شان استفاده می کنند.
      23 درصد پرداخت های کیف پول دیجیتال با گوشی همراه ، 19 درصد با تبلت و 16 درصد با رایانه انجام می شود.
      بات های گفتگو
      اغلب مشتریان ساعت ها بعد از تعطیلی فروشگاه ها نیاز به راهنمایی دارند و در دنیای امروز مشتریان توقع ارایه پاسخی سریع نیز دارند.
      ربات های گفتگو در وبسایت  فروشگاه های تجارت الکترونیک فرصت حمایت تمام وقت از مشتریان را فراهم می کند و دیگر برای راهنمایی و دریافت پاسخ مجبور نیستند تا صبح روز بعد منتظر بمانند.
      مشتریان اغلب از این تکنولوژی استقبال می کنند، مخصوصا اگر مشکلشان حل شود و فروشگاه ها نیز به این دلیل شهرت خوبی پیدا خواهند کرد.
      بازاریابی در اسنپ چت
      در میان تمام پلاتفرم های شبکه اجتماعی که فروشگاه ها می توانند در آنها به بازاریابی بپردازند، اسنپ چت احتمالا بهترین امکان برای بازاریابی به حساب می رود.
      تارگت و لانکوم از شرکت هایی هستند که از کاربران فعال اسنپ چت برای نشان دادن تبلیغات بر صفحه موبایل استفاده می کنند.
      با توجه به این که طیف وسیعی از مشتریان متداول تجارت الکترونیکی روزانه از اسنپ چت استفاده می کنند فروشگاه های آنلاین از این طریق می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند.
      بازاریابی تاثیرگذار
      فروشگاه های تجارت الکترونیک مدام به دنبال افراد تاثیرگذاری هستند تا استراتژی های بازاریابی شان را اجرا کنند.
      کارکردن با این افراد به لطف بازاریابی تاثیرگذار می تواند از هر زمان دیگری موثرتر باشد، وقتی به دنبال هدف مشخصی هستید این روش به روشنی روش های جستجو را برای شما تعیین می کند.
      پلاتفرم ها و توزیع DIY
      بسیاری از فروشگاه های تجارت الکترونیک به پلاتفرم ها و توزیع DIY رو آورده اند که مشتریان را قادر می سازد خرید آنلاین را از دید فروشنده انجام دهند و همزمان هم فروشنده باشند و هم خریدار.
      فروشگاه های تجارت الکترونیک می توانند به دنبال راه هایی باشند تا برای مشتریان خلاق شان پلاتفرم های DIY ایجاد کنند و مستقیما از این نوع پلاتفرم ها سود ببرند.
      تحویل یک روزه
      وقتی تجارت الکترونیک شروع شد، مشتریان پذیرفتند که تحویل چند روزه امری عادی است. امروزه رقابت به قدری شدید است که برخی از مشتریان حتی حاضر نیستند 1-2 روز صبر کنند.
      تحقیق فورستر نشان می دهد که مشتریان مشتاق هستند بهای بیشتری پرداخت کنند تا کالای خریداری شده را در همان روز خرید تحویل بگیرند.
      بسیاری از فروشگاه های تجارت الکترونیک در حال حاضر شبکه های بزرگی از مراکز تحویل محلی ایجاد کرده اند تا بتوانند محصولاتشان را سریعتر تحویل دهند. این امر همچنین فشار را از توزیع و حمل نقل متمرکز در یک مکان بر می دارد. 

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع