• اگر چه عمده تمرکز پردازنده اکسینوس سامسونگ بر بازار تلفن‌های هوشمند چین بود، اما به کارگیری آن در یک پخش کننده موسیقی، قلمرو جدیدی برای این چیپست رقم زده است.

      پردازنده اکسینوس ۷۲۷۰ سامسونگ، در پخش کننده موسیقی های فای به کار گرفته می‌شود

      پردازنده اکسینوس ۷۲۷۰ سامسونگ، در پخش کننده موسیقی های فای به کار گرفته می‌شود

      اگر چه عمده تمرکز پردازنده اکسینوس سامسونگ بر بازار تلفن‌های هوشمند چین بود، اما به کارگیری آن در یک پخش کننده موسیقی، قلمرو جدیدی برای این چیپست رقم زده است.

       چند هفته پیش گزارش شده بود که سامسونگ، پردازنده اکسینوس خود را در شرکت‌های تولید کننده چینی بازاریابی می‌کند. تاکنون تنها میزو (Meizu)، برند بزرگ چینی، از پردازنده اکسینوس سامسونگ در توسعه تلفن‌های هوشمند خود استفاده کرده است. در همین راستا، گوشی هوشمند Meizu M6s مجهز به پردازنده اکسینوس ۷۸۷۲ سامسونگ، در ماه ژانویه سال جاری در چین عرضه شد.

      قلمرو جدید برای چیپست‌های اکسینوس

      اگر چه عمده تلاش‌های سامسونگ برای عرضه چیپست‌های اکسینوس، بر بازار تلفن‌های هوشمند چینی متمرکز است؛ اما این گونه به نظر می‌رسد که این پردازنده‌ها راه خود را علاوه بر گوشی‌های هوشمند، به سایر محصولات نیز باز کرده‌اند.

      فیو (Fiio)، شرکت سازنده سخت افزار صوتی چینی، یک پخش کننده فوق حرفه‌ای موسیقی به نام Fiio M7 که به چیپست دوگانه اکسینوس ۷۲۷۰ تجهیز شده را روانه بازار کرده است. چیپست دوگانه اکسینوس ۷۲۷۰، به صورت اختصاصی برای گجت‌های پوشیدنی توسعه یافته است و در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند گیر اس ۳ Frontier و گیر اس ۳ Classic مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چیپست مبتنی بر فرآیند FinFET ۱۴ نانومتری ساخته و از دو هسته Cortex A53 با سرعت یک گیگاهرتز بر ثانیه تشکیل شده است.

      پخش کننده موسیقی Fiio M7 به DAC بالارده، رادیو FM، بلوتوث ۴.۲، دو گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و صفحه نمایش ۳.۲ اینچی همراه با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل مجهز است. اگر چه در مورد این پخش کننده هیچ قابلیت هیجان‌انگیزی وجود ندارد؛ اما چیپست اکسینوس به کار رفته در آن باعث شده که پردازنده‌های سامسونگ وارد قلمرو جدیدی شوند.

      سال گذشته، سامسونگ با پشت سر گذاشتن اینتل به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده چیپست در جهان شناخته شد. در حالی که تلاش اکسینوس بر مالکیت تلفن‌های هوشمند متمرکز شده بود، تبدیل شدن به یک فروشنده SoC برای سازندگان چینی، به سامسونگ در حفظ رهبری خود در برابر اینتل، کمک شایانی خواهد کرد.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع