• گوشی‌های مسافری درصورت تطبیق‌نداشتن با گذرنامه ثبت نمی‌شوند

      گوشی‌های مسافری درصورت تطبیق‌نداشتن با گذرنامه ثبت نمی‌شوند

      گوشی‌های مسافری درصورت تطبیق‌نداشتن با گذرنامه ثبت نمی‌شوند

      گوشی‌های مسافری درصورت تطبیق‌نداشتن با گذرنامه ثبت نمی‌شوند

       طبق تصمیم اخیر کمیته‌ی راهبری طرح رجیستری، سامانه‌ی همتا فعال‌سازی این گوشی‌ها را به صحت اطلاعات گذرنامه‌ی مسافران محدود کرده است.

       
       تخفیفان
      مهدی محبی، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی، چند روز پیش اعلام کرده بود تا اطلاع بعدی برای ثبت گوشی‌های مسافری به تطبیق شماره‌ی گذرنامه نیازی نیست؛ اما این امکان هنوز به حالت قبلی بازنگشته است.  
       
      با درخواست کمیته‌ی درخواست رجیستری و فعال‌سازی گوشی‌های مسافری که زیرنظر وزارت ارتباطات فعالیت می‌کند، ثبت گوشی‌های مسافرانی در سامانه‌ی همتا متوقف شده که اطلاعات آن‌ها با گذرنامه‌ی مسافر تطبیق ندارد. این درحالی است که گمرک ایران اعلام کرده سامانه‌ی گوشی‌های مسافری همچنان فعال است.
       
      درحال‌حاضر، شخص متقاضی بعد از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن‌همراه، طبق قوانین و مقررات مرتبط، صحت اطلاعات ورودی و شرایط لازم برای ثبت دستگاه به‌صورت مسافری بررسی و درنهایت، گمرک در قالب یک فایل اطلاعات دستگاه‌های واجدشرایط ثبت مسافری را در فواصل زمانی مشخص (هر سه روز یک‌بار) برای سامانه‌ی همتا ارسال می‌کند.
       
       
      سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی قاچاق بسته شد
      البته، این امکان وجود دارد بعد از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، سامانه‌ی همتا دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص دهد و اطلاعات آن را تأیید نکند. بنابراین، پرداخت موفق در سامانه‌ی گمرک، همیشه موجب نمی‌شود گمرک اطلاعات را برای سامانه‌ی همتا ارسال کند و مبلغ پرداختی بازگردانده نخواهد شد.
       
       
       
      در سامانه‌ی اظهارنامه‌ی گمرکی (تلفن‌همراه) نوشته شده است:
       
      متقاضی گرامی، صرفا مسافرانی که در فرجه‌ی ۳۰ روزه بعد از ورود به کشور اقدام به ورود اطلاعات صحیح گوشی تلفن‌همراه خود کرده‌اند، توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت فعال خواهند شد و درصورت عدم‌رعایت بند فوق با وجود ورود اطلاعات و پرداخت عوارض گوشی تلفن‌همراه، علاوه‌بر آنکه مبلغ پرداختی مسترد نمی‌گردد، تجهیزات فعال‌سازی نخواهد شد. پس از پرداخت، حداکثر تا یک هفته اطلاعات به سامانه‌ی همتا ارسال خواهد شد.
       
      سامانه‌ی همتا پس از دریافت فایل ارسالی گمرک، ابتدا صحت ظاهری و تکمیل اطلاعات دریافتی ازجمله صحیح‌بودن فرمت شناسه‌ی IMEI، موجودبودن هر دو شناسه‌ی گوشی‌های دوسیم‌کارته، موجودبودن شماره‌ی سیم‌کارت به‌منظور ارسال کد فعال‌سازی و... را بررسی و پس از اطمینان از صحت اطلاعات، دستگاه را رجیستر و کد فعال‌سازی را برای فرد متقاضی ارسال می‌کند.
       
      گمرک درباره‌ی وضعیت نامشخص رجیستری گوشی‌های مسافری اعلام کرده موضوع چگونگی فعال‌سازی گوشی‌های مسافری به سیاست‌گذاری سایر نهادها مربوط‌ و گمرک در‌این‌باره صرفا سازمانی مجری است.
       
      باتوجه‌به اینکه رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی اعلام کرده بود قانون جدید ثبت گوشی‌های مسافری، یعنی تطابق شماره‌ی گذرنامه تا اطلاع ثانوی برداشته شده، باید دید در روزهای آینده چه اطلاعیه‌ای در‌این‌زمینه منتشر خواهد شد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع