• گوگل، دو ویژگی جدید اپلیکیشن Messages را آزمایش می‌کند

      گوگل، دو ویژگی جدید اپلیکیشن Messages را آزمایش می‌کند

      گوگل، دو ویژگی جدید اپلیکیشن Messages را آزمایش می‌کند

      گوگل قصد دارد دو ویژگی جدید را به قابلیت‌های اپلیکیشن Messages اضافه کند که هدف از آن، مدیریت بهتر و بهبود امنیت سیستم پیامک‌ها است.

       گوگل همیشه از تست A/B برای بررسی ویژگی‌های جدید اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کند. تست A/B اصطلاحی در بازاریابی و کسب‌و‌کار هوشمند است که برای مقایسه‌ی یک آزمایش در دو حالت مختلف A و B به کار می‌رود. از این تست برای آزمایش هر چیزی می‌توان استفاده کرد، از طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن گرفته تا ایمیل‌های فروش و تبلیغات در موتورهای جست‌وجو. درواقع به زبان ساده‌تر تست A/B راهی برای ارزیابی دو یا چند نسخه‌ی متفاوت از یک موضوع است. کارمندان گوگل، قبل از انتشار هر یک از ویژگی‌های جدید محصولات خود در کانال پایدار یا بتا (در صورت وجود)، به‌صورت آزمایشی ویژگی‌های جدید محصولاتشان را در محیط دنیای واقعی به‌طور داخلی آزمایش می‌کنند. درواقع به این کار به اصطلاح داگ فود (Dogfood) کردن در دنیای فناوری گفته می‌شود؛ یعنی تست یک سرویس یا کالا، به‌طوری که اگر عملکرد و ویژگی جدید آن خوب بود، بتوان آن را به بازار عرضه کرد. اگر این ویژگی جدید پیاده‌سازی شده باشد اما در نسخه آزمایشی قابل دسترس نباشد، در بعضی مواقع می‌توان پیش از انتشار عمومی نیز این ویژگی را فعال کرد. درحال حاضر، XDA Developer مدعی است که موفق به فعال کردن چندین ویژگی جدید در اپلیکیشن Messages گوگل به کمک یکی از اعضای شناخته‌شده‌ی خود به نام Quinny899 شده است. ویژگی‌های جدیدی که شرکت گوگل آن‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد، عبارت‌اند از پیامک تأییدشده و یادآوری پیامک.

       
      پیامک تأییدشده (Verified SMS)
       
      ویژگی جدید پیامک تأییدشده بررسی می‌کند که آیا سازمان یا محلی که برای شما پیام فرستاده است، مورد تأیید است یا خیر. گوگل ادعا می‌کند کسی محتوای پیام شما را نمی‌بیند؛ به این معنی که این روند راستی‌آزمایی تنها با ارسال شماره تلفن برای تجزیه و تحلیل‌های لازم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گوگل به‌غیر از این اطلاعات، هنوز توضیح دیگری درباره نحوه عملکرد ویژگی جدید منتشر نکرده است. درحالی‌که همه به‌دنبال اطلاعاتی در بخش تنظیمات اپلیکیشن Messages هستند، یک صفحه پشتیبانی تأیید می‌کند که گوگل در حال انجام یکی از گسترده‌ترین آزمایش‌ها خود درمورد ویژگی جدید است.
       
      به‌روزرسانی اپلیکیشن مدیریت پیامک گوگل و اضافه شدن قابلیت Mark As Read
      این ویژگی جدید با‌عنوان چت‌های ایمن مرتبط با کسب‌وکارهایی که پیامک‌ تأییدشده‌ای (Verified SMS) را ارسال می‌کنند، بیان شده است. می‌توان این‌گونه تصور کرد که نحوه عملکرد این ویژگی شبیه به ارسال تأییدیه در رسانه‌های اجتماعی است. شماره تلفن تأییدشده توسط گوگل باید به‌طور قانونی متعلق به یک کسب‌و‌کار با نام تجاریِ مشخص باشد. بنابراین، هنگام مشاهده‌ی پیام ارسالی، نام شرکت در قسمت ارسال‌کننده به‌همراه یک نشان تیک (✓) نمایش داده خواهد شد.
       
      اضافه شدن چنین قابلیتی به ویژگی‌های اپلیکیشن Messages باعث می‌شود هنگامی که کاربر پیامی توسط شرکت یا سازمانی دریافت کرد، مطمئن شود که این پیام توسط شرکتی قانونی و معتبر ارسال شده است. همچنین این ویژگی جدید باعث کاهش قابل‌توجهی از کلاهبرداری‌ها و حملات فیشینگ خواهد شد.
       
       
      یادآوری پیامک گوگل
       
      همان‌طور که گفته شد، دومین ویژگی جدید در اپلیکیشن Messages، فعال‌سازی بخش یادآوری پیامک است. این ویژگی با اضافه شدن یک دکمه جدید در نوار اعلان همراه است. هنگامی که این دکمه جدید را لمس کنید، باعث یادآوری پیام‌های پاسخ‌داده‌نشده به شما می‌شود و برای پاسخ به پیام‌هایتان حداکثر یک ساعت زمان می‌دهد. در اندروید اوریو نسخه 8 و بالاتر، اعلان ایجادشده به‌صورت snoozing است که باعث به تعویق انداختن اطلاع‌رسانی می‌شود و شما بیش از یک ساعت زمان برای پاسخ به پیام‌هایتان خواهید داشت. این ویژگی به نظر می‌رسد پلتفرمی آگنوستیک است. به‌غیر از به تعویق انداختن اطلاع‌رسانی در حالت snoozing، هیچ راه دیگری برای تغییر مقدار زمان برای تأخیر یادآوری وجود ندارد. برای کسانی که از قابلیت snoozing مطلع هستند، این ویژگی ممکن است بی‌فایده به‌نظر بیاید. اما ممکن است برای کاربرانی که از این ویژگی آگاه نیستند یا کسانی که هنوز از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنند، مفید باشد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع