• شکایت والمارت از تسلا به‌دلیل نصب پنل های خورشیدی آتش‌زا

      شکایت والمارت از تسلا به‌دلیل نصب پنل های خورشیدی آتش‌زا

      شکایت والمارت از تسلا به‌دلیل نصب پنل های خورشیدی آتش‌زا

      شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت، از تسلا به‌دلیل نصب پنل‌های خورشیدی نامناسب روی سقف فروشگاه‌های خود شکایت کرده است.

       والمارت به‌تازگی پرونده‌ی دادرسی جدیدی علیه شرکت تسلا ترتیب داده است که بر اساس آن، پنل‌های خورشیدی ساخت تسلا را به دلیل آتش‌زا بودن مورد پیگرد قرار خواهد داد. به‌گزارش نیویورک تایمز، دادخواهی والمارت ادعا می‌کند که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸، دست‌کم ۷ مورد آتش‌سوزی در سقف فروشگاه‌های خرده‌فروشی والمارت رخ داده است که علت وقوع آن، به مشکل در پنل‌های خورشیدی نصب‌شده توسط تسلا مربوط می‌شود.

       
       
      بیش از ۲۰۰ مرکز از ۵۰۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای والمارت در سراسر ایالات متحده‌ی آمریکا، از پنل‌های خورشیدی ساخت تسلا استفاده می‌کنند. والمارت، شرکت تسلا را به دلیل سهل‌انگاری گسترده و ناکامی در نصب و نگهداری از پنل‌های خورشیدی و عملکرد نامناسب آن‌ها محکوم کرده است. در ادامه‌ی دادخواهی والمارت، به مدل کسب‌وکار نادرست تسلا و سیستم نصب برنامه‌ریزی‌نشده برای سودآوری در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره شده است.
       
      پتنت جدید شیائومی گوشی هوشمندی را با صفحه‌ خورشیدی نمایش می‌دهد
      اولین مورد آتش‌سوزی در سال ۲۰۱۲ در منطقه‌ی لانگ بیچ کالیفرنیا اتفاق افتاد. پس از آن در سال‌های پیش‌رو، موارد دیگری از آتش‌سوزی در مریلند، اوهایو و مناطق دیگر نیز گزارش شد. والمارت در پرونده‌ی دادخواهی خود به این موضوع اشاره کرده است که تمامی فروشگاه‌های مورد بحث، از پنل‌های خورشیدی ساخت تسلا روی سقف خود بهره می‌بردند.
       
      غول دنیای خرده‌‌فروشی، اندکی بعد از تسلا درخواست کرده بود تا هرچه سریع‌تر پنل‌های خورشیدی خود را جمع‌آوری کنند و تسلا نیز این درخواست را مناسب تشخیص داده بود. به هر صورت، در ماه نوامبر سال گذشته آتش‌سوزی دیگری گزارش شد که بنابر شکایت مطرح‌شده، با وجود غیرفعال‌سازی پنل در ۵ ماه قبل از حادثه، سیم‌های نصب‌شده در آن همچنان جرقه می‌زدند. 
       
      اندکی پس از رسانه‌ای شدن شکایت والمارت از تسلا، دو شرکت با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به‌دنبال دست‌یافتن به توافقی خارج از دادگاه هستند. در این بیانیه آمده است:
       
      والمارت و تسلا به‌دنبال حل مشکلات و نصب دوباره‌ی پنل‌های خورشیدی پس از برطرف‌شدن تمامی نگرانی‌ها در فروشگاه‌های والمارت هستند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع