• گسترش روابط بانکی ایران و سوریه، موجب تسهیل فعالیت تجار و فعالان اقتصادی خواهد شد

      گسترش روابط بانکی ایران و سوریه، موجب تسهیل فعالیت تجار و فعالان اقتصادی خواهد شد

      گسترش روابط بانکی ایران و سوریه، موجب تسهیل فعالیت تجار و فعالان اقتصادی خواهد شد

      عبدالناصر همتی در دیدار با رییس کل بانک مرکزی سوریه با تاکید بر اینکه ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه فناوری اطلاعات در اختیار شبکه بانکی سوریه قرار دهد گفت: امیدواریم با توسعه روابط بانکی دو کشور بتوانیم فضای مناسبی برای فعالین اقتصادی دو کشور ایجاد و با این امر تجارت خارجی دو کشور رونق گیرد.

       به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، همتی در خصوص توسعه روابط کارگزاری شبکه بانکی ایران و سوریه گفت: این اقدام، گام لازم برای تسهیل امور بانکی صادرکنندگان و پیمانکاران ایرانی در کشور سوریه است.

       
       
      رئیس شورای پول و اعتبار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تولید در ایران پرداخت و گفت: در حال حاضر تولید در ایران مسیر رونق را در پیش گرفته و در کنار آن نیز آمارها حاکی از رشد صادرات غیر نفتی است. وی افزود: باید اقدامات دو جانبه بانکی را اجرایی و عملیاتی کنیم.
       
      همتی با بیان اینکه ایران در زمینه فناوری بانکی و چاپ اسکناس خودکفا و پیشرو است گفت: در این زمینه ایران آمادگی دارد به سوریه از لحاظ  کارشناسی و انتقال تجربیات کمک کند، ضمن اینکه در بخش فناوری اطلاعات با توجه به پیشرفت های قابل توجه ایران این ظرفیت وجود دارد که سیستم نظام های پرداخت سوریه با کمک ایران راه اندازی و تقویت شود.
       
      در این دیدار همچنین رئیس کل بانک مرکزی سوریه با تاکید بر اینکه سوریه بسیار مشتاق است با بانک های ایرانی همکاری  کند گفت: با گشایش حساب های بانکی دو طرفه اطمینان بیشتری برای فعالان اقتصادی ایجاد خواهد شد ضمن اینکه ایده تشکیل یک کمیته مشترک بانکی برای پیگیری موارد توافقی سودمند است.
       
      رئیس کل بانک مرکزی سوریه در خصوص همکاری در زمینه فناوری با بانک های ایرانی گفت: مشتاق هستیم در این زمینه از تجربیات کشور شما استفاده کنیم.
       
      وی افزود: همچنین در زمینه صنعت  چاپ اسکناس با توجه به توانمندی های ایران مایل هستیم با اعزام گروه کارشناسی سوریه به ایران از نزدیک با ظرفیت های ایران در این حوزه آشنا شوند.
      ​​​​​​
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع