• روند رشد شیائومی در رقابت با هواوی آهسته‌تر شده است

      بلاک‌ چین به یکی از اولویت‌های اصلی کسب‌وکارها تبدیل شده است

      بلاک‌ چین به یکی از اولویت‌های اصلی کسب‌وکارها تبدیل شده است

      بلاک‌چین در سال‌های اخیر رشد مناسبی را در دنیای فناوری طی کرد و اکنون بسیاری از کسب‌وکارها به آن به‌عنوان فناوری الزامی نگاه می‌کنند.

       یکی از مدیران اجرایی اوراکل در سخنرانی خود تمرکز زیادی روی پیشرفت بلاک‌چین در دنیای کنونی داشت. او ادعا می‌کند که پیشرفت‌های بیشتر در سال‌های پیش‌رو، بلاک‌چین را به یکی از پنج اولویت اصلی کسب‌وکارها تبدیل خواهد کرد. بلاک‌چین در تعریف ساده، راهکاری جایگزین برای ذخیره‌سازی تراکنش‌های داده‌ای محسوب می‌شود. ذخیره‌سازی با بلاک‌چین، امکان مدیریت و حفاظت از داده‌ها را افزایش می‌دهد.

       
      قرادادهای هوشمند بلاک‌چین بالاخره راهی برای ورود به دنیای واقعی پیدا کردند
      بلاک‌چین توانایی بهینه‌سازی و ساده‌سازی فرایندهای بسیار زیادی را دارد که از میان آن‌ها می‌توان به زنجیره‌ی تأمین، تأیید هویت، پرداخت‌های فرامرزی و تشخیص و شناسایی کلاهبرداری و تقلب اشاره کرد. فرانک زیونگ، معاون ارشد گروه توسعه‌ی محصولات بلاک‌چین در اوراکل می‌گوید، زنجیره‌ی تأمین بیش از بخش‌های دیگر قابلیت بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناوری جدید را دارد. درواقع از نظر او، نفوذ بلاک‌چین به این بخش بیشتر خواهد بود چون تنظیم‌گری قانونی کمتری در زنجیره‌ی تأمین وجود دارد.
       
      مؤسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر، فقدان استانداردهای هم‌کنش‌پذیری (قابلیت سیستم‌ها و ساختارها برای کار کردن با یکدیگر) را مانع اصلی توسعه‌ی فراگیر بلاک‌چین می‌داند. آن‌ها می‌گویند به‌خاطر نبود استانداردهای مذکور نمی‌توان تا حداقل سه سال آینده، انتظار نفوذ بلاک‌چین به اکوسیستم‌ خدمات مالی را داشت. استانداردها برای سرویس‌های مالی مفاهیم الزامی محسوب می‌شوند چون این سرویس‌ها دائما درحال جابه‌جایی دارایی‌ها بین مشتریان، شرکا و دیگر سازمان‌های دخلی هستند.
       
      پلتفرم‌های بلاک‌چینی متفاوت
      درحال حاضر پلتفرم‌های بلاک‌چین متعددی در بازار وجود دارند. از میان آن‌ها می‌توان به Corda، Hyperledger و Digital Asset اشاره کرد. از میان استانداردهای بلاک‌چین هم عموما می‌توان بیت‌کوین، اتریوم کاردانو، EOS و Tezos را نام برد. زیونگ می‌گوید، شرکتش برای توسعه‌ی فناوری همکاری نزدیک خود را با جامعه‌ی هایپرلجر ادامه خواهد داد. همکاری آن‌ها در ارائه‌ی نسخه‌های جدید از پلتفرم و همکاری در جامعه‌ی متن‌باز دیده می‌شود.
       
       
      فابیو چسینی، مدیر ارشد تحقیقات در گارتنر می‌گوید، استانداردهای بلاک‌چین برای شرکت‌های خدمات مالی تا پیاده‌سازی و آمادگی نهایی به سه تا پنج سال زمان نیاز دارند. تحلیل‌گران گارتنر می‌گویند تا سه سال آینده تمامی شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات ERP و CRM ظرفیت‌های بلاک‌چین را در کنار نرم‌افزارهای کنونی خود و همچنین سرویس‌های SaaS عرضه می‌کنند.
       
      اوراکل از فعالان جدی صنعت دیتاسنتر محسوب می‌شود. مدیر بخش بلاک‌چین شرکت می‌گوید، فناوری جدید بخش مهمی برای آ‌ن‌ها است. از نظر او اوراکل که به‌عنوان شرکت مدیریت داده فعالیت می‌کند، قطعا باید به فناوری بلاک‌چین به‌عنوان ابزاری کاربردی در صنعت دیتابیس بپردازد. اوراکل سال گذشته نسخه‌‌‌ی ابری پلتفرم بلاک‌چین خود را به بازار عرضه کرد و امسال نیز نسخه‌ای مخصوص مشتریان تجاری عرضه شد که امکان نصب پلتفرم را در دیتاسنترهای اختصاصی آن‌ها ایجاد می‌کند.
       
      بلاک‌چین با وجود مزیت‌های بالا هنوز با چالش پیاده‌سازی عمومی روبه‌رو است
      پیاده‌سازی همه‌جانبه
      امروزه اکثر کاربران و مدیران دنیای فناوری به ظرفیت بالای بلاک‌چین در صنایع گوناگون پی برده‌اند. بااین‌حال هنوز آمار استفاده از فناوری جدید بالا نیست. درواقع شرکت‌ها توانایی پیاده‌سازی شبکه‌ی بلاک‌چین را در اکوسیستم کنونی خود ندارند.
       
      شرکت مطالعات بازار The Insight Partners در گزارش‌های خود می‌گوید، بازار بلاک‌چین در سال ۲۰۱۸ ارزش ۱/۵۷ میلیارد دلاری داشته است و تا سال ۲۰۲۷ به ۱۶۲/۴۸ میلیارد دلار خواهد رسید. طبق بررسی‌های آن‌ها، فناوری مذکور رشد سالانه‌ی ۶۸/۱ درصدی را تجربه می‌کند.
       
      اوراکل در کنار بازیگران بزرگ دیگر در صنعت ابری همچون IBM، SAP و مایکروسافت، بلاک‌چین را به‌عنوان سرویس به مشتریان خود عرضه می‌کند. مشتریان سازمانی با استفاده از خدمات آن‌ها، فناوری دفتر کل توزیع‌شده را در زیرساخت‌های خود پیاده می‌کنند.
       
      درحال حاضر اوراکل در سرتاسر جهان هشت مرکز ابری دارد که از پلتفرم بلاک‌چین استفاده می‌کنند. دو مرکز آن‌ها در آمریکا دو عدد در اروپا قرار دارند. مناطق ژاپن، تورنتو، کره‌ی جنوبی و بمبئی نیز هر کدام یک مرکز ابری مجهز به بلاک‌چین دارند. زیونگ با اشاره به این آمار می‌گوید که اوراکل بیش از ۱۵۰ مشتری دارد و ۴۰۰ برنامه نیز به‌صورت آزمایشی در جریان هستند. او درنهایت به خدمات ترکیبی دیتاسنتر و بلاک‌چین اشاره می‌کند که شرکتش در دسترس مشتریان سازمانی قرار می‌دهد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع