• فناوری تشخیص عابر پیاده خودرو کارایی کافی ندارد

      فناوری تشخیص عابر پیاده خودرو کارایی کافی ندارد

      فناوری تشخیص عابر پیاده خودرو کارایی کافی ندارد

      یافته‌های جدید سازمان AAA در آمریکا نشان می‌دهد سیستم تشخیص عابر پیاده در شب کارایی چندانی ندارد و کاملا در انجام وظایف خود ناکارآمد است.

       سیستم ترمز اضطراری خودکار درکنار قابلیت تشخیص عابر پیاده هرروز در خودروهای بیشتری عرضه می‌شوند؛ ولی جدیدترین آزمایش‌های سازمان AAA نشان می‌دهد این سیستم‌ها هنوز با کارایی ایده‌آل فاصله‌ی زیادی دارند. در آزمایشی سه خودرو سدان اندازه‌متوسط شامل شورولت مالیبو و هوندا آکورد، تسلا مدل ۳ و تویوتا کمری بررسی شدند که همگی به سیستم ترمز اضطراری خودکار و ویژگی تشخیص عابر پیاده مجهز بودند. تیم آزمایش این خودروها را تحت آزمایش‌هایی قرار دادند که شرایط مواجهه‌ی خودرو با عابر پیاده‌ی بالغ و کودک را شبیه‌سازی می‌کردند که در حال پریدن به وسط خیابان از بین دو ماشین پارک شده هستند و خودرو ناگهانی در یک جا می‌پیچد و با یک عابر پیاده و دو عابر پیاده‌ی ایستاده درکنار جاده مواجه می‌شود. 

       
       
       
      نتایج این آزمایش نشان می‌دهد سیستم تشخیص عابر پیاده هنوز کارایی لازم را ندارد. در آزمایش نخست که در سرعت ۳۲ کیلومتربرساعت انجام شد و یک عابر پیاده را در جلو خودرو قرار دادند، فناوری پیشگیری از تصادف توانست در ۴۰ درصد مواقع از بروز برخورد پیشگیری کند؛ اما هنگامی که این سرعت به ۴۸ کیلومتر‌بر‌ساعت افزایش پیدا کرد، تمامی خودروها با عابر پیاده تصادف کردند.
       
       
       
      ارائه الگوریتمی برای شناسایی عابران پیاده با قدرتی برابر چشم انسان
      این تمام ماجرا نیست و سیستم تشخیص عابر پیاده در مواجه با عابر کودک حتی عملکرد بدتری از خود نشان داد و در ۸۹ درصد مواقع تصادف ایجاد شد. همچنین، در آزمایش دورزدن و مواجهه‌ی ناگهانی با یک عابر بعد از پیچ نیز تمامی خودروها با عابر پیاده برخورد کردند و این سیستم کارایی‌ای از خود نشان نداد. به‌گفته‌ی سازمان AAA، این سیستم‌ها در شب نیز کاملا ناکارآمد هستند و از‌آنجا‌که ۷۵ درصد تصادفات مرگبار با عابران در شب اتفاق می‌افتد، باید به این مسئله بسیار توجه کرد. 
       
       
       
      با وجود نتایج ناامیدکننده‌ی این آزمایش، AAA همچنان از توسعه و پیشرفت این سیستم‌ها حمایت می‌کند و منتظر است در آینده خودروسازان سیستم‌های کارآمدتری روانه‌ی بازار کنند. از سال ۲۰۱۰ تاکنون، آمار تصادفات با عابران پیاده در آمریکا افزایش یافته و در‌حال‌حاضر، به‌طور متوسط سالانه ۶ هزار عابر پیاده در آمریکا کشته می‌شوند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع