• اپلیکیشن پیام رسان ToTok برای دولت امارات جاسوسی می‌کند

      اپلیکیشن پیام رسان ToTok برای دولت امارات جاسوسی می‌کند

      اپلیکیشن پیام رسان ToTok برای دولت امارات جاسوسی می‌کند

      چندین نفر از مقامات آمریکایی در گفتگویی با روزنامه نیویورک تایمز گفته اند که دولت امارات متحده عربی از اپلیکیشن پیام رسان ToTok برای نظارت بر شهروندانش استفاده می کند.

       بر اساس یک گزارش محرمانه، دولت امارات از اپلیکیشن ToTok برای نظارت بر چت ها، ردیابی موقعیت مکانی از طریق آب و هوا، آگاهی از ارتباطات اجتماعی و همچنین سرک کشیدن به محتواهای صوتی و تصویری کاربران اماراتی استفاده می کند.

       
      اپلیکیشن ToTok میلیون ها کاربر دارد که عده کثیری از آنها در امارات متحده ساکنند. البته این اپ در کشورهای دیگر نیز محبوبیت دارد و کاربران ایالات متحده نیز به آن روی خوش نشان داده اند.
       
      استفاده مقامات امارات از اپلیکیشن ToTok برای جاسوسی
       
      توسعه دهندگان اپلیکیشن ToTok تلاش کرده اند تا ریشه های اپ خود را مخفی کنند. توسعه دهنده رسمی این اپ شرکتی به نام Breej Holding معرفی شده؛ ولی گفته می شود پشت پرده کمپانی اماراتی دیگری به نام DarkMatter این اپ را توسعه داده که توسط مقامات اطلاعاتی امارات و اعضای سابق سازمان NSA و اداره اطلاعات ارتش اسرائیل اداره می شود.
       
      شرکت دیگری به نام Pax AI هم به اپ یاد شده ارتباط داده شده که در واقع یک شرکت استخراج داده است که توسط DarkMatter اداره می شود. مقر این شرکت ساختمان آژانس اطلاعات امارات متحده بوده و شرکت DarkMatter نیز تا مدتی قبل در این ساختمان مستقر بوده است. گفته می شود این نرم افزار نسخه دستکاری شده اپلیکیشن چینی YeeCall است.
       
      شرکت Breej، دولت امارات و CIA تاکنون نظری در این رابطه نداده اند. پلیس فدرال آمریکا نیز با اشاره به اینکه نظری در مورد اپلیکیشن خاص نمی دهد، به کاربران هشدار داد تا از خطرات بالقوه و آسیب پذیری های اپلیکیشن ها آگاه باشند.
       
       
       
      گوگل و اپل، اپ ToTok را از اپ استور خود حذف کرده اند. گوگل می گوید این اپ قوانین نامبرده نشده این شرکت را زیر پا گذاشته. اپل نیز اعلام کرد در حال بررسی کلاینت این اپلیکیشن است. البته این اپ آسیب خود را بر جای گذاشته است چون تعداد بسیار زیادی از کاربران آن را نصب کرده اند.
       
      اگر این خبر صحت داشته باشد، به معنی فریب خوردن میلیون ها نفر از شهروندان امارات و تقدیم کردن اطلاعات شخصی خود به جاسوسان دولت امارات است.
       
      این موضوع اهمیت اپ های رمزگذاری شده را بیش از پیش نشان می دهد؛ اپلیکیشن های رمزگذاری شده نه تنها دست جاسوسان را قطع می کنند، بلکه اغلب اوقات توسعه دهندگان آنها نیز نمی توانند فعالیت های کاربران را رصد کنند.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع