• موافقت سیف با صدور کارت‌های اعتباری خرید عام

      گسترش کارت اعتباری نیازمند یک امضا بود

      گسترش کارت اعتباری نیازمند یک امضا بود

      رئیس کل بانک مرکزی با صدور و واگذاری کارت‌های اعتباری عام برای فراهم شدن امکان خرید کالاهای ایرانی موافقت کرد.

      اخیرا مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی خبر داده که این بانک تصمیم به صدور کارت‌های اعتباری عام گرفته و رئیس کل بانک مرکزی نیز به تازگی با این موضوع موافقت کرده است.


      براین اساس در کنار کارت‌های اعتباری که هم‌اکنون در سه بانک ملی، صادرات و رفاه برای گروه‌های مشخص شده توزیع می‌شود، قرار است تا کارت‌های اعتباری دیگر به‌ طور عمومی‌در اختیار مردم قرار گیرد تا صرف خرید کالاهای ایرانی شده و مصارف خرد مردم را پوشش دهد.


      گرچه هنوز بانک مرکزی زمان مشخصی برای توزیع کارت اعتباری عام اعلام نکرده و جزئیات آن تشریح نشده است، اما ظاهرا این کارت‌ها تا سقف ۱۰ میلیون تومان را پوشش داده و در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.


      اما موضوع مهم مورد توجه در این کارت‌های اعتباری میزان سود بازپرداخت این تسهیلات است که برای کارت‌های عام معادل نرخ سود عقود مبادله‌ای مصوب شورای پول و اعتبار تعیین شده است. بنابراین نرخ سود کارت‌های اعتباری که به زودی باید در بانک‌ها برای عموم مردم اجرایی شود ۲۱ درصد خواهد بود.


      این در حالی است که کارت‌های اعتباری که در حال حاضر در بانکها صادر و توزیع می‌شود، با بازپرداخت ۲۴ ماهه و با سود ۱۲ درصد و تنها خاص خرید کالاهای ایرانی است تا بتوانند به تحریک تقاضا و در نهایت تحرک تولید کمک کند.

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع